diumenge, 22 de desembre del 2013

Montserrat a peu des de Collbató (i tornar)

Des del dia de la 1a Trobada ACPasion a Collbató, diverses vegades hem pensat en fer l'excursió a peu des de Collbató fins al monestir de Montserrat.

Per diversos motius ha anat quedant enrere, fins aquest cap de setmana. En teoria anem a Andorra, però a darrera hora decidim que no, que anirem a prop. I amb bones previsions meteorològiques, és el moment de fer la caminada fins a Montserrat.

Dissabte, 21 de desembre

Anem doncs cap a Collbató, i aparquem davant de casa un amic, en Luís, on he dormit ja algun cop amb motiu de la volta a Montserrat en BTT, La Portals.

Hi anem per la tarda, ja cap al vespre. El Luís i família no hi són encara, a la tornada passa a saludar un moment i quedem que passarem a veure'ls demà quan tornem.

Sopar, i a dormir? No! Avui hi ha la final del nostre programa preferit (de fet, un dels dos únics programes que veiem a csas): Oh Happy Day. I no ens la perdrem, ja he provat que s'agafi bé TV3 i he preparat un pla B per si de cas :-)

En fi, després de veure guanyar el grup que han votat els petits, a dormir a les tantes!

Diumenge, 22 de desembre

Sona el despertador a les 8:30. Ens preparem i aconseguim sortir només 15 minuts més tard del que volíem, a quarts d'onze.

Deixem enrere l'Elna:

I enfilem direcció Montserrat:

A les afores del poble en Marc, que acaba de fer 7 anys, comença a demanar anar en braços... anem bé!

Però només sortir del poble, i començar la pujada amb pedra al camí, s'anima i va el primer, amb el Jan.
La Judit (9 anys) rondina bastant més...

Al cap d'una bona estona, ja es veu que hem pujat força!  Collbató queda petit, allà a sota.

I vinga, cap amunt, que queda força tros per fer:

El Jan (16 anys):

Arribem a La Taca, ara pintada amb l'estelada:

Collbató, vist des de La Taca:

Una foto de l'expedició completa:

Xerrant sobre les formes de les agulles, allà jo hi veig un mono, allà hi veig un fantasma, els petits es distreuen i ja fa estona que no rondinen.

I, després de passar per Sant Miquel (no hi fem foto, no és una ermita que tingui gaire gràcia estèticament parlant), enfilem la baixada cap al monestir:

Objectiu aconseguit!! :-)

Hi ha poca cua (bé, no arriba fins a fora, almenys), i la fem, per veure La Moreneta:

Comprem pa i embotits, i ens fem uns entrepans, i ens els comencem a menjar mentre també comencem el camí de tornada. Baixem quasi fins la Santa Cova, i just abans, agafem un corriol cap a Collbató:

Hi ha algun tram on agafo en Marc de la mà, no és que sigui molt perillós, però prefereixo pecar de prudent.

Anem fent, de baixada la cosa va més ràpida, i arribem a les Coves del Salnitre:

Cansadíssims:

I, poc després, entrem al poble:

I només ens queda fer el passeig fins l'auto.

Track de la caminada a Wikiloc

Passem a fer el cafè a casa el Luís i l'Anna, i els nens juguen una estoneta, i ja marxem cap a casa.

Parada ràpida a buidar a l'àrea de Santa Perpètua, i guardem l'Elna.
D'aquí a pocs dies, la tornarem a agafar per fer un viatget de vacances de Nadal :-)

Totals Elna: 15 sortides i 8779 kms fets, a una mitjana de 1.98 sortides i 1156.04 km al mes, i 39 nits passades a la nostra segona caseta :-)
Totals Iaia+Elna: 58 sortides i 24941 kms fets, a una mitjana de 2.04 sortides i 877.36 km al mes, i 140 nits passades a la nostra segona caseta :-)