dissabte, 8 de desembre del 2012

Disneyland Paris en temporada de Nadal, en avió, amb els avis

Per fi arriba el dia de marxar!!!

Recullo els nens a l'escola a les 12:30, per anar a dinar a casa. Un plat d'spaghetti, que es menja ràpid, i unes croquetes.

Anem a buscar la Gemma a la feina. Pel camí em demanen contínuament que els expliqui coses dels avions i de l'aeroport., estan molt il·lusionats!  Un cop ens trobem amb la Gemma, i li donem l'entrepà i la Coca-Cola que li hem portat, cap a deixar el cotxe a aparca&go. Un cop demanats els alçadors, en furgoneta cap a l'aeroport. Als nens ja els sembla una atracció anar en una furgoneta de 3 fileres de seients (és clar, es posen a la darrera fila).

Arribem a la Terminal 2C, on ens deixa la furgoneta d'aparca&go:

Passem els controls de seguretat, ja som a la zona d'embarcament. Els nens segueixen al·lucinant amb tot!

Ara, al finger!!

I per fi a l'avió. Havíem agafat dos seients a la finestra, per a que en el seu primer vol poguessin veure-ho tot bé.

Després de les emocions de l'enlairament, i dels girs per sobre del mar per encarar-nos cap al nord, toca distreure's una mica.

No és problema perquè tot els fa gràcia: les safates, el que venguin begudes, el poder-se aixecar, l'anar al lavabo, ...

Alguna foto per la finestra, el Marc vol ensenyar els núvols des de dalt als companys de classe:

Ens surt tot rodó, perquè preferíem que no hi hagués finger per veure l'avió des de fora, i així és!

D'aquí cap a el mostrador d'Europcar a recollir el cotxe.

Ens assignen un VW Up (molt petit, que és el què havíem llogat i pagat), però llavors em posen pegues perquè a les targetes tinc la inicial i els dos cognoms, però a la reserva hi ha el nom sencer, i diuen que ha de ser idèntic. Al cap d'una estona, els dic que ja n'hi ha prou: tenen el meu DNI, el meu carnet de conduïr, i la targeta, i es veu clarament que sóc jo.

No sé si perquè em veuen ja fart, però em canvien el cotxet per un Seat Leon FR novet de trinca i full-equip

Tot arreglat, doncs, arrenquem i anem cap a l'hotel. Per la A104 veiem molt de bouchon, o sigui que ens desviem per carreteres secundàries. Hi ha un parell de moments de crisi en un parell de cruïlles, però trobem com arribar a l'hotel.

Truquem els avis, que són pel Village, per veure on sopem. Intenten agafar taula al Cafe Mickey, però està ple... Al final quedem que tornen, i sopem a La Cantina, el buffet lliure de l'hotel.

Mentre no arriben, algunes fotos:

Finalment, arriben els avis, i prenem possessió de la nostra habitació, la 012 del bloc 24. Bé, de la nostra part, perquè ells ja hi han entrat abans, i són dues habitacions contigües (012 i 014), separades per una doble porta interior, de forma que tenim una espècie de piset de dues habitacions (amb dos banys), però sense cuina ni menjador.

I cap a sopar!

Als nens els encaaaaanta el sopar. Pasta sense ni tan sols una salseta, i nuggets de pollastre. Però sembla que està boníssim :-D

La resta sopem bastant bé, pel què esperava.

I cap al llit que cal recuperar forces!!

Dijous, 06 de desembre: primer dia al parc!

Esmorzem a l'hotel, on ens atipem força, i agafem l'autobús cap al parc:

Arribem a l'estació:

I cap al control de bosses:

Un cop passat aquest, toca fer-se les fotos amb l'hotel Disneyland, i el Mickey fet amb flors

Entrem pel mig, doncs no hi ha gent.

L'estació de Main Street, que ja havíem vist guarnida pel 20è Aniversari, ara a més ho està per Nadal:

El primer que anem a fer és visitar el City Hall (primer cop que hi entro), per demanar la targeta de minusvalia per la Maria Rosa, que té un 33% per problemes greus de columna.
Com que portem tota la documentació, no hi ha problema i sortim d'allà amb la targeta.

Arriba el tramvia de cavalls, i com que no hi hem pujat mai, ens afanyem a provar-lo:

Ens deixa a Central Plaza, és clar, i veiem d'aprop el castell per primer cop aquest viatge:

El creuem, i entrem a Fantasyland!!

L'avi Miquel intenta ajudar els nens a extraure Excalibur, però ell tampoc pot:

En continuar, i passar pel costat de l'atracció de la Blancaneu, ens fixem que la madrastra ens observa des de la finestra:

Tan aviat hi és, com no hi és.

Continuem a la nostra,

i pugem primer a
Peter Pan's Flight

Després, Dumbo the Flying Elephant.

La iaia amb la Judit:

Jo solet al davant, i la iaia i la Judit perseguint-me:

IASW, encara sense cua:

Fora ja hi ha algun detall de la decoració de Nadal:

Però és dins on es veu la diferència... i se sent, en la barreja del Jingle Bells amb It's a Small World.

Els avis, en la seva primera vegada. Sobre tot a la iaia, li agrada molt i es converteix en la seva atracció preferida:

Pares Noel/Sant Nicolaus, vestits i disfresses de tots els llocs del mon,

Fins i tot els Tres Reis Mags:

En sortir, ja som al costat de Princess Pavilion, i ja hi ha cua. És el moment perfecte per estrenar el passi de la iaia, i entrem per la sortida, pel lloc indicat. En un moment, estem fent-nos fotos amb la Blancaneu:

En dos minuts tornem a ser fora, ha estat vist i no vist!! Quina diferència amb l'hora que ens vam passar la Judit i jo l'altre cop...

En sortir, anem cap a Alice's Curious Labyrinth. Fem unes fotos a fora:

Els avis:

En anar a entrar, la Gemma s'adona que ha perdut un guant, i torna al pavelló de les princeses a buscar-lo.

Mentre, els nens, els avis i jo, entrem al laberint.

Ens trobem a la sortida, i cap a Meet Mickey. Entrant per darrera, ens perdem les pel·lícules que projecten a la zona de la cua, però val la pena, en un moment som dins.

Ens signa els llibres dels nens:

Foto amb ells:

Foto amb els avis i els nets:

Foto amb els pares i els fills:

Foto tots junts amb la nostra pròpia càmera, feta per la fotògrafa (comprarem la seva en sortir, igualment):

I marxem... adéu, i ens veiem dins una estona pel parc!

En sortir, anem a fer un volt en tren: Disneyland Railroad. Pugem a l'estació, i hi ha un tren aturat. Correm una miqueta els què podem, i esperem la iaia. Ens dóna temps a pujar-hi!

La iaia amb la Judit:

La Judit, davant la George Washington:

Baixem a Main Street. No queda molta estona per a que tanqui, però encara que sigui mitja horeta, anem a recuperar energia al Salon Mickey. És el primer cop que hi anem, doncs quan vam fer els anteriors viatges no érem accionistes, i em fa molta il·lusió entrar-hi!

Piquem, esperem... i s'obre la porta. Una cast member ens compta, i ens diu que només podem ser cinc i som sis, però ens deixa passar igualment, fent una mica de comèdia. Es queda, com és el normal, les entrades i passaports, que ens tornarà quan sortim.

I... exclusivitat, cafè calentó (i millor que el de l'hotel, que tampoc costa molt), sucs i aigues pels nens, llet amb xocolata...  i unes pastes boníiiiisimes!!

Tranquil·litat absoluta, un cop han marxat els altres accionistes:

El creador de somnis:

Els avis també descansen:

I al fons, la porta de sortida, directament al parc, sense passar pels torns, per on sortirem ara mateix, que és hora de tancar el saló:

Un cop fora, anem cap a Centra Plaza. En arribar, veiem en Winnie The Pooh, però hi ha massa cua i ens conformem amb una foto de lluny:

El castell amb els ninots de neu dels personatges:

La princesa, amb les seves orelles de Minnie noves de trinca:

I és l'hora de la Calvalcade de Noël:

I la carrossa final:

I d'aquí a Autopia, a fer un volt en cotxe, passant el Marc per sobre els minerals de l'entrada de Discoveryland:

A Autopia tampoc fem cua, és clar, i en un moment estem pujant als cotxes, la Gemma portant a la iaia, el Marc condueix amb l'avi als pedals, i jo filmo mentre la Judit em porta a voltar:

Creuem cap a Buzz Lightyear Laser Blast:

La iaia amb la Judit, i darrera ens podeu veure a l'avi i a mi:

En sortir anem cap a Frontierland, a buscar un FastPass per Big Thunder Mountain:

La iaia fa moltes fotos, li agrada molt el parc i es fixa en tots els detalls:

I cap a veure el Pare Noël a Santa Claus Village a Cottonwood Creek Ranch.

A punt d'entrar:

Mentre esperem, foto amb els (o, en aquest cas, les...) elfs:

I amb els rens:

I altres animals:

Ohhh!!! La neu és màgica, avui (ja veureu perquè ho dic, quan llegiu la part de demà):

Anem a l'entrada per l'accés de cadires de rodes, i ens fan esperar uns minutets. I entrem.

El Pare Noël parla bastant amb els nens:

els signa autògrafs:

i es fa fotos amb ells:

I després, amb tota la família:

Hi ha bans de treball, amb joguines a mig fer:

I quan sortim, el Pare Noël fa un descans (sort que no l'ha fet just abans!)

Sortint, passem per l'oficina de correus:

per fer un dibuixet dedicat al Pare Noël i deixar la nostra adreça escrita en un sobre per si ens vol respondre.

Quan estem a punt de marxar, arriba la Miniie!!

D'aquí, a aprofitar el FP de Big Thunder Mountain. La iaia i jo, una per impossibilitat, i l'altre per covard, ens quedem fora (algú ha de fer les fotos, no? O:-)  )

Quan surten, anem cap a Pirates of the Caribbean, passant pel costat del vaixell del Captain Hook i de Skull Rock:

Pare i filla, i nét al fons:

Hi entrem, com quasi sempre aquest viatge, per la porta del darrere. Això té la pega que no ens dóna temps a acostumar-nos a la foscor, en saltar-nos tot el passadís fosc.

Dóna la casualitat que aquests que surten són del poble dels sogres!

Dinar Casey's

Disney magic on parade
Iasw
Peter pan
Pinoccio 5pax
Blancaneu

Croque a market house deli