dilluns, 31 de desembre del 2012

Acabant l'any a Girona

Divendres, 28/12/2012

Després de dubtar entre el Delta de l'Ebre i Girona, al final ens decidim per Girona, que ens va quedar pendent quan vam fer la Via Verda cap a Sant Feliu de Guíxols.

Sortim el 28 al vespre, després de tornar a muntar la bateria grossa (desmuntada per recarregar-la després d'un "accident"), i pre-cablejar per posar un mesurador de consums i càrregues que he demanat als Reis. Hem de sortir tard, igualment, perquè la Judit té logopeda.

Arribem a Girona, i anem a l'aparcament del pavelló de Fontajau. Ens el trobem ple de senyals de prohibit aparcar el dia 31 a partir de les 8:00 h, per prova esportiva. Com que no sabem si encara hi serem, tirem una mica més endavant, fins sortir de la zona habitual i posar-nos davant dels edificis. Hi ha dues AC més (però sembla que no estiguin de pas sinó que són del barri).

Sopem, i ens preparem per anar a dormir.

Coses que passen el dia dels Innocents...

Dissabte, 29/12/2012

La idea per aquests dies és descansar i no anar amb presses, per tant no posem el despertador, ens permetem fer mandra, i esmorzem tranquil·lament.

Finalment, sortim a fer un volt per Girona, i intentar descobrir on és i els horaris de la pista de gel que hi ha per Nadal

Anem cap a la Devesa per la zona est, per entendre'ns, la més propera a la catedral

Hem de travessar tot el "mercadillo", un munt de parades que omplen la banda de la Devesa més propera al Ter.

Un cop al centre, ja passada la Plaça de la Independència, en ple carrer Santa Clara, trobem música al carrer, Girona Christmas Swing amd la Sandyriver Jazz Band (o, més nostradament, Banda de Jazz de Riudarenes :-D )

Ens hi estem una estona (bé, jo dues estones, mentre els altres van a preguntar per la pista de gel a la oficina de turisme...)

Continuem el passeig, fins arribar al Pont de Pedra, per on travessem l'Onyar, no sense fer un parell de fotos a mig camí

Seguim per la Rambla de la Llibertat, mirant botiguetes, creuant el Marc (d'anada i tornada, perquè li fa gràcia) el Pont de les Peixateries Velles, dissenyat per Gustave Eiffel , i finalment, enfilem cap a la Devesa per anar a dinar a l'auto.

Sant Feliu i la catedral, al fons:

La Devesa:

Per la tarda, anem a voltar altre cop pel centre. Aquest cop creuem el Ter a tocar del pavelló de Fontajau, per un pont de vianants, creuem la Devesa, i finalment anem a parar al Mercadal/Plaça de la Constitució

i, per aquest carreró tan guarnit d'estelades

i tornant a travessar el Pont de Pedra, cap a la Plaça del Vi, on hi ha el Teatre Municipal

Intentem anar a veure Els Pastorets, i fem cua per comprar les entrades:

Però no tenim èxit... només queden entrades a dalt de tot, al tercer pis, i són tres hores. A més, entre que fem la cua, mirem això de les entrades, mirem les què queden per l'endemà... ja ha començat l'obra.

Per tant, canvi de plans, i passegem pel Call en direcció a la catedral

Entrem a veure la catedral, on arribem per un lateral. Sembla immensa per dins amb la seva nau diàfana.

Un cop fora, no pot faltar la foto de la façana:

i, és clar, amb l'escalinata:

Tornem pels carrers comercials

i anem a berenar a un lloc que ha vist la Gemma venint, al carrer "de les estelades" (carrer Obra), on ens cruspim uns suïssos bastant millors que els darrers que vam prendre a La Pallaresa del carrer Petritxol de Barcelona. (l'any que ve ja hem quedat que tornarem al Dulcinea)

Tornada cap a l'auto, i a sopar i a dormir.

Diumenge, 30/12/2012

Avui sí que toca despertador (a les 9:00, tampoc us penseu...).

Hem quedat amb els petits que anem a la pista de gel, o sigui que a esmorzar, i cap al palau de la Fira de Girona, creuant altre cop pel pavelló de Fontajau, i remuntant el Ter fins al principi de la Devesa.

Arribem al Palau de Fires:

Entrar a mirar és gratuït. La Gemma decideix no patinar, i lloguem patins, doncs, els petits i jo (8 euros per cap).

Els meus són una porqueria, no "agafen" i quan intentes agafar empenta, rellisquen de costat. Me'ls canvien (deixant clar que no és que n'hi hagi de gaire bons...). Però aquests sí que "funcionen" i puc patinar dins les meves poques possibilitats ;-)

També hi ha un tobogan (3 euros les 4 baixades), i els nens el proven:

I alguna ja no tan nena també :-D

Avui faig jo el dinar... fideuà, a veure si em queda tan bona com la de la Gemma:

Ja us dic que es pot menjar però no és com la casolana, i menys encara com la de la Gemma ;-)

Per la tarda, hem decidit anar al cinema, a veure Wreck-it Ralph (Ralph el Destructor, en la versió en català).
Els nens no volen, tenen molta por a qualsevol personatge que no sigui del tot bo, i fan un drama per qualsevol situació trista o de tensió. Però els convencem, finalment.

Tornem a creuar la Devesa, pensant que el cinema serà a aquella banda:

Però preguntem a un altre cinema (on la fan, però en castellà), i hem de tornar enrere, el cinema és a prop de l'autocaravana, al costat del pont que vam creuar el primer dia.

Com que ens ve de pas i ens sobra temps, fem una ullada a l'església de Sant Feliu (des de fora, només)

I entrem a l'exposició de pessebres:

Ja al cinema Ocine, preparats per entrar a la sala 7:

Sala 7, fila 7, seient 7, per la Gemma:

La pel·lícula està bé, la Judit aguanta com una campiona, i el Marc, tot i algun moment de crisi, també (la darrera part, a la meva falda, però :-)  )

Tornem cap a l'auto, per sopar i anar al llitet.

Dilluns, 31/12/2012

La Gemma vol arribar a casa a dinar, o sigui que ens llevem al nostre ritme, esmorzem, i recollim per marxar.

Baixem per la costa, per variar una mica i veure el mar de lluny, llavors C60 fins a Granollers, i el tram final d'autopista, amb parada a l'àrea de Santa Perpètua

I 10 km més i som a casa.

Totals: 36 sortides i 15160 kms fets, a una mitjana de 2.07 sortides i 892.34 km al mes, i 87 nits passades a la nostra segona caseta :-)