dimecres, 15 d’agost del 2012

Vacances 2012: Padirac i Rocamadour

Anem de baixada, amb la idea de fer una parada a veure la Gouffre de Padirac (una cova que diuen que és impressionant), i el poble de Rocamadour.

De baixada, parem al Carrefour de Saran. El Jan i jo entrem a comprar quatre coses:

Mentre, la Gemma fa el dinar i els petits ja comencen a menjar. Hem d'aparcar al costat de l'aparcament perquè on són els cotxes hi ha barreres d'altura:

Continuem. Després d'una paradeta a l'àrea de Boismandé a l'A20, i de posar gasoil a Pech Montat, arribem a la zona de les coves. Tinc referències de Grammat, però ens hem de desviar una mica més, o sigui que, després de mirar les àrees al Tom Tom, anem a Alvignac. L'àrea està a peu de la carretera que va a Padirac, però no hi ha trànsit, pràcticament, per la nit.
Està quasi plena, però ens posem paral·lels a la carretera, amb les falques queda la cosa bastant plana tot i la inclinació del terreny, i sortim a veure els estels. És impressionat com de bé es veu el cel, amb un munt d'estrelletes que a casa nostra ni endevinem.

En fi, a dormir, i l'endemà, només obrir els ulls, i sense ni esmorzar, arrenquem cap a la cova de Padirac, on arribem a les 8:15 h. Ho fem així perquè hem llegit que es fa molta cua, i obren, segons la seva web, a les 8:30.
Ja hi ha AC's, posa, com ja sabíem, que no s'hi pot dormir, però les que hi ha tenen pinta d'haver-hi passat la nit.

La Gemma va a fer cua, mentre els nens i jo esmorzem. Li preparo un entrepà, i un cafè amb llet dins una ampolleta buida d'aigua, i anem a trobar-la a la cua.

Mireu a les 8:56 quina cua hi ha!

La Gemma ja és a les escales, a punt de comprar les entrades:

I entrem a la cova. Es pot baixar per escales o ascensor, triem les escales.

Un cop a baix la vista cap amunt bé mereix una foto:

Les noies, abrigades en previsió dels 15 graus que hi ha dins la cova, estiu i hivern:

La  cova és molt xula (està prohibit fer-hi fotos, i vam fer cas).

Es fa un tram a peu, un altre en barca, portada per una espècie de "gondoler" que et va comentant coses, un altre tram a peu amb una pujada forta, amb una altra guia que explica més coses, es torna a baixar fins les barques, i es torna en barca i el darrer tram a peu altre cop.

Un cop fora, fem les fotos des de dalt

A les 11 ja som fora, i hi ha una cua inhumana.

I d'aquí. a Rocamadour, aquí es veu el poble a la part superior dreta de la foto:

Ja arribem! Hagués estat més fàcil anar, des de 'Hospitalet, el poble anterior, a l'aparcament de Rocamadour que està a dalt de tot, al costat del castell, però decideixo anar fins a sota del tot, o sigui que ens posem gairebé dins del poble:

Com que hi ha un trenet turístic que puija la gent dels aparcaments de baix fins la part més baixa del poble, i per a que el trenet doni la volta, paren els cotxes, es fa una certa cua

Que ens complica una mica la vida en arribar a aquestes corbes, amb entrada al túnel, amb la nostra amplada i llargada, i els cotxes aturats, ens costa una mica passar. Rés greu, però.

Aparcats i llestos per anar a veure el poble:

Allà dalt, el castell, en petit... sembla lluny però no ho és tant

Pugem amb el trenet:

Que ens deixa a la zona inferior del poble, el carrer on hi ha les botigues:

Pugem cap al santuari:

Hi ha molta gent, és agost, i a sobre avui encara n'hi ha més perquè és el dia de Santa Maria, 15 d'agost...

Hi ha una maqueta del conjunt, on es veu clar on és la part de botiques, el santuari en mig i el castell a dalt de tot:

El santuari està ben bé enganxat a la roca:

Pugem, per un camí que fa ziga-zaga, fins el castell:

Pagem els 2 euros per adult, per visitar els "ramparts".

Hi ha molt bona vista:

Les teulades semblen de caseta de conte:

Per aquí hem pujat, i per aquí baixarem:

Voltant pels "ramparts":

Vistes des de l'altra "rampart":

Sortim del castell, i abans de començar la baixada fem alguna foto dels nens, a la creu:

Deixem enrere el castell:

Arribem al carreró de les botigues, on ens comprem un parell de xorradetes

i seguim avall, ara sense trenet, cap a l'aparcament:

Dinem, i fins i tot alguna es posa còmoda:

I ja tirem cap al sud, amb la idea d'arribar a dormir a Andorra. Darrera vista de Rocamadour: