diumenge, 8 de juliol del 2012

Torroella de Montgrí i voltants

Aquest cap de setmana toca anar a buscar el Jan al casal de Rosa dels Vents, on ha estat tota la setmana. La casa es diu La Garbinada, i està molt a prop de Torroella de Montgrí.

Divendres no podem sortir aviat, doncs tinc partit del torneig de futbol 7 al que m'he apuntat amb gent de la feina (Ametlla Cup). Per sortir més directes, anem els petits, la Gemma, i jo, al partit, ja amb l'auto.

El partit va bé (millor la segona part, que mantinc la porteria a zero, que a la primera, que me'n fiquen tres...). Acabem guanyant 3 a 8, i ja ens hem classificat per la següent fase!

Després, posem l'auto en un lloc pla, i fem el sopar i sopem.

Un cop acabat, arrenquem amb la idea d'anar a dormir a Platja d'Aro, a veure com és la zona on es pot dormir ara que han convertit l'àrea (que ha durat només un any) en un aparcament d'autocars, "gràcies" a que la regidora de turisme té un càmping (el Riembau, per si voleu passar a donar records).
Després ja veurem quants autocars fan cua per aparcar-hi.

Aconseguim arribar a Platja d'Aro, per poc, la Judit ja es va despertant i demanant parar a dormir per poder anar al llit, quan estem a l'alçada de Sant Feliu.

Anem al carrer Roma, justament davant el què ha estat l'àrea fins fa poc. Força autos dormint, ben aparcades, davant (n'hi ha una altre grup semblant, al carrer Paris).

"La iaia", davant la nova garita del vigilant (sí, hi ha vigilant per la nit, per vigilar els ZERO autocars que hi dormen...a veure quants hi entren pel matí.

Oh... pel matí.. hem canviat de vigilant però segueixen havent ZERO autocars.

Cal dir que el nou aparcament serveix per alguna cosa, doncs en tota l'estona que hi vam estar (vam marxar pel matí però gens d'hora), va entrar UN autocar. Mentre, unes 10 autocaravanes van dormir fora, i no van tenir serveis que abans tenien.

Molta de la superfície no es podrà fer servir per autocars, doncs si hi entren no podràn sortir (excepte marxa enrera i amb dificultat).

Per si se us ha acudit: no, anar al càmping Riembau no és alternativa, abans ens anem a un altre poble on ens acullin com ho feia Platja d'Aro fa uns mesos.

En fi, cap a Torroella. Mirant Google Maps, i consultant acpasion.net, trobo una urbanització (Mas Pinell), que està al costat d'on hem de recollir en Jan després de dinar.

O sigui que anem cap allà, i aparquem prop de la platja, i prop d'altres AC que ja hi són segurament des d'ahir o abans. És la zona del final de tot de la urbanització.

A continuació hi ha un espai natural, anomenat Cul de les Senyores :-)

Un camí ens porta, travessant la duna, a la platja

Mirant enrere, veiem "la iaia", just sota el dipòsit verd:

I, per fi, la platja, amb les Medes al fons!

Ja veieu que molta molta gent no hi ha, per ser Juliol:

Cap al sud hi ha la desembocadura de la Riera Petita i el Rec del Molí de Pals, i més al fons uns edificis,  i al fons de tot, Begur:

Cap a fer el dinar, al cap d'una bona estona:

Un menjador amb vistes al mar, es veu una miqueta, encara que es veuen més les dunes:

Espai natural, i mar al fons:

Per la tarda, anem a buscar en Jan.

Després de la retrobada, anem a veure Pals, que no recordo haver-hi estat. Fins que veig l'aparcament, i recordo que un cop sí que he estat.

Aparquem a la zona blava, posant el tiquet, i cap a visitar el poble.

Vistes del Montgrí i les Medes:

I el Jan, amb cara de cansat després d'una setmana d'activitats (i segurament algun dia anant a dormir tard, encara que no confessi :-D)

La Gemma, reflexionant sobre la propera setmana a la feina ;-)

La torre de Pals:

I acabem comprant un didal de record, no sense tocar i demanar unes quantes coses més, siguin els petits:

O el gran, que no demana però toca :-)

Tornem a Mas Pinell, i anem a la platja, però el vent que fa, que aixeca la sorra i ens la llença a sobre, fa que no s'hi estigui bé, o sigui que aviat anem cap a l'auto.

Vaig a fer un volt, i veig que més cap al nord, hi ha un carrer que acaba al xiringuito, i hi ha autocaravanes i cotxes aparcats pràcticament a la sorra.

Comentem amb la Gemma, i decidim anar a dormir al carrer que hi desemboca. A la sorra no, però a prop.

Hi estem bé, i pel matí tenim bona vista des del llit:

Es van aixecant els nanos, també

Vaig a buscar pa i croissants, i Nocilla blanca i Nutella. En sortir, aprofito per fer una foto amb la platja al fons:

No, no estem acampats, la finestra no sobresurt del perímetre del vehicle :-P  (el retrovisor surt més).

Trobo el supermercat, és al principi del mateix carrer. Hi ha cua pel pa, però va ràpida:

I torno pel mateix carrer:

Preparant els croissants!!

El pallasset petit:

I, després d'esmorzar, cap a la platja:

Aquesta part sí que té dutxa per treure's la sorra després:

La mar està mogudeta, però els petits s'ho passen encara millor:

La Gemma amb el Marc:

Ens traiem la sorra, i cap a l'auto a dinar.

I,  després, una darrera foto abans d'arrencar:

Cap a casa, sense fer caravana, ja que hem sortit d'hora.

I fins la propera, que ha de ser divendres i dissabte a Sitges i diumenge a Altafulla

Totals: 25 sortides i 9939 kms fets, a una mitjana de 2.17 sortides i 862 km al mes, i 54 nits passades a la nostra segona caseta :-)