diumenge, 10 de juny del 2012

Òdena: Open BTT Tour Gemma

Normalment no sortim els caps de setmana que el Jan és amb nosaltres, perquè acostuma a tenir bàsquet, i tampoc és molt aficionat a sortir tots amb l'auto.

Però la Gemma té pedalada diumenge a Òdena, i enlloc de fer-la matinar molt, decidim anar-hi a dormir tots.
Això accelera un tema que tenia pendent: posar un quart carril al porta-bicis, doncs els nens han canviat a bicis més grans, i ja portem 3 bicis normals de roda de 26", una de 24" per la Judit, i una de 20" pel Marc (respecte a les vacances de l'any passat hem canviat una de nens molt petits a una d'adult).

Aquí, ja posat i amb les quatre bicis carregades:

I el mateix, amb la funda posada:

I, a més, estrenem sac nòrdic fet a mida! L'hem encarregat a una usuària d'ACPasion.net, de nick "El Colibrí". Ha quedat perfecte, i queda de conya un cop posat, tot i que ens obligarà a canviar les cortines, que no són gaire maques i a més no s'hi adiuen.

Dissabte tarda, sortim cap a Òdena.
Aparquem al carrer Calaf, apartats del centre, però prop del poliesportiu i d'un camp de futbol i zona de jocs, la de l'escola.

Hem arribat bastant tard, però decidim fer un volt pel poble

i visitar el castell.

Vista del poble:

I del poble antic, al costat del castell:

Hi ha, en teoria, un cache (veure vikipèdiawww.geocaching.com) al castell, però no el trobem...

Tornem doncs a l'auto per sopar i anar a dormir.

Diumenge:

Esmorzar i descarregar les cinc bicis.

9:30 Pedalada infantil, des del Parc de la Font.

Els tres nanos i jo, preparats per la sortida:

Arribem de seguida, doncs és molt curteta.

A les 10:00 surt la pedalada dels grans, on participa la Gemma, amb uns quants companys de feina:

Llavors pregunto a un policia local si hi ha rutes en BTT marcades o algun planell, em diu que no (cosa que es incorrecta, doncs després veurem senyals de circuits BTT...) però que podem seguir camins direcció Igualada, i anar fent entre la carretera i l'autovia.

Tirem, els tres nens i jo. Pla, baixadeta, anar fent.

Arribem pràcticament fins l'autovia, on el "anem fins a Igualada" dels petits, es converteix en "tornem ja".

A la Judit li fa mal la cama, o sigui que a les pujades l'he d'empentar. El Marc també necessita empenta, o sigui que faig torns: fins a una ombra amb un, i mentre aquest descansa, torno a per l'altre, el porto fins la segona ombra, i torno a pel primer...

El Jan, és clar, va sobrat de forces.

En total fem uns 8 km (jo més, entre anades i tornades :-D)

Anem cap al Parc de la Font,i pugem cap a l'auto, falta bastant per a que torni la Gemma. Carrego les bicis, dutxa ràpida, i que els nens juguin.

Segons els Whatsapp de la Gemma, li queden 14 km però amb molta pujada i baixades tècniques. Es fa difícil calcular a quina hora arribarà, però si dinem ara no estarem a temps per rebre-la...

Baixem doncs altre cop cap a l'arribada.

Ja hi ha els seus companys de Qualigen que han fet la curta, i xerro amb ells

mentre els nens juguen, ens prenem una clara, i anem esperant que arribi la

Gemma, que fa el recorregut llarg.

Triga una bona estona,  i la organització ja va desmuntant per tenir la feina feta quan arribin els que queden:

però finalment arriba, com una campiona (pel què entrena, té molt més mèrit que la majoria que arriben abans que ella).

I no va ser l'última, van arribar uns quants després, encara que a les classificacions surt el seu dorsal com a darrer classificat.

Cap a l'auto, a que es dutxi, dinem, i cap a casa!

Totals: 23 sortides i 9201 kms fets, a una mitjana de 2.18 sortides i 871 km al mes, i 50 nits passades a la nostra segona caseta :-)