diumenge, 3 de juny del 2012

Caminada 10 anys Gerbert d'Orlhac (Palafrugell-Palamós)

Aquest cap de setmana, toca Costa Brava.

A l'escola (Gerbert d'Orlhac, a Sant Cugat del Vallès), s'ha organitzat una caminada per la Via Verda del Tren Petit, de Palafrugell a la Platja de Castell, dinant allà, i tornant per la tarda. Tota, uns 12 o 13 km.

Decidim, doncs, anar a passar el cap de setmana a la nostra casa a la Costa Brava ;-)

Pensem en passar el dissabte en un càmping, que tingui una piscina xula, i coses pels nens. Especialment, després que se'ns acudeixi convidar dues nenes més, cosa que els nens volien fer fa temps. Quatre nens necessiten espai per córrer!

Busquem primer a la web de Camping Cheque, per a que surti bé de preu, no ens crida especialment l'atenció cap, però n'hi ha un parell que poden servir. Bé, el millor és mirar què es diu de la zona a acpasion.
Veig bons comentaris del càmping La Siesta de Callela de Palafrugell, o sigui que miro la seva web, i els preus, i ens surt igual que els de Camping Cheque. Perfecte! Per 21 euros tots 6, solucionat!

Divendres, doncs, recollim tots els nens, totes les bicicletes corresponents (i els cascs!), i armats de 4 cadiretes de diverses mides, carreguem "la iaia" de nens, i cap a dalt!
La idea és dormir a l'area de Sant Feliu de Guíxols, però també hi ha la possibilitat de la de Platja d'Aro, que no coneixem. És de pagament (8 euros, en teoria), però és més gran i està més a prop de Palafrugell.

Com deia, sortim amb la idea de la primera, però pel camí algú diu que volen anar a Platja d'Aro. Ens ho plantegem, i decidim que millor això.

Per tant, tirem fins a Platja d'Aro, i seguim les indicacions (quan n'hi ha, que no és a totes les cruïlles!). La trobem fàcilment, i busquem el lloc que més ens agrada per instal·lar-nos.

Els nens surten de seguida a jugar fora:

I jo vaig a pagar els 8 euros i a veure les instal·lacions, que estan a la entrada:

La maquineta per pagar. Sembla apagada, però tocant qualsevol botó, es desperta i demana els 8 euros.
Només agafa monedes, o sigui que aneu preparats per si funciona.

Intento posar calers, però la primera moneda s'encalla. Abans de continuar, truco als telèfons que hi ha indicats, de l'Oficina de Turisme (que no contesta), i de la policia local, on em diuen que saben que no funciona bé, i em confirmen que no cal pagar.
Recupero doncs com puc la moneda que havia posat, i acabo el volt per l'àrea.

Sense la samarreta del Barça i una pilota, no seria en Marc :-D

A sopar!!

Mooolts nens a taula :-D

Preparant el segon plat:

Surto a llençar escombraries, i em trobo el de una autocaravana amb adhesiu d'ACPasion, una que porta uns adhesiuis d'uns rens. Xerrem una estona, i torno "cap a casa".

I a dormir!

Pel matí, encara dormint, els dos petits:

I allà al fons a la dreta, n'hi ha dues més, les de 8 anys:

Vinga, a agafar forces, que ens espera un dia de piscines i corregudes i bicicletes pel càmping!

Arribem al càmping, molt fàcil de trobar, i ens fan aparcar fora, davant de l'entrada.
Fem tots els tràmits i paguem, ens informen molt amablement de com funciona i on està tot, i ens acompanyen a la zona que hem escollit. Hi havia opció "prop de la piscina xula" (la normaleta no està oberta), i "prop de la zona de jocs infantils". Escollim la primera opció, que a més està prop de la sortida a peu cap al poble. La zona es diu "Tres Pins", i s'hi està perfecte, a més, com que és al final, no hi passa ningú.

La parcel·la és plana, grandeta, i té molta ombra. Tot perfecte.

La noia que ens acompanya ens obre l'armariet per connectar el cable de 220V, caldrà avisar un vigilant per desconnectar quan marxem doncs queda tancat amb clau (per seguretat dels nens, diuen).

Banaydors, i cap a l'aigua falta gent!

Aquí, tres dels quatre seguint, com aneguets, la Gemma :-D

L'anegueta que faltava, de vermell:

A posar cremeta pel sol i repartir ulleres:

Vista de la piscina, amb els tobogans, i la piscineta petita en mig de la gran, elevada, amb un pont per arribar-hi. Allà al fons, a punt de llençar-se pel tobogan, amb la Gemma de vigilant (jo ja he fet de vigilant una estona, però com que l'aigua freda no em va, ella ho fa millor :-) )

Jo tinc altra feina, ara: vigilar no deshidratar-me :-Þ

Després de dinar, hi ha activitats pels nens (abans crec que també, però havent-hi la piscina...).

Després de fer coses amb fang, que afortunadament hem aconseguit no endur-nos a casa, a la zona de jocs

I després hi ha castell inflable!

Ben organitzat: primer els molt petits, després els petits, i després els grans.

Segueixen havent coses, però volem fer una volta pel poble, o sigui que anem cap allà.

De l'auto al poble hi ha deu minuts, de seguida arribem a una geladeria, i aprofitem l'ocasió.

Un cop arribem a baix, ens trobem amb dues famílies més de l'escola, amb nenes de la classe de la Judit. Xerrem una estona, i els nens (i la Gemma), decideixen escalar les roques (bé, la Gemma decideix controlar-los).

Finalment, aconseguim fer-los tornar cap al càmping, i sopar.

Després de sopar fora, sota el tendal (cal que hi posi un llum, s'hi està massa fosc...), ja ho deixo tot recollit per no poder sortir ràpid pel matí (bicis darrera, taula de càmping i una bici al maleter, tendal recollit...

Pel matí, després d'esmorzar, anem per feina, i cap al punt de trobada, que és a un parell de kilòmetres. Som els qui han dormit més a prop, però no som els primers (ni els últims).

No ve molta gent, en sortir de Sant Cugat aquell matí, es veu que plovia força, i alguns es deuen haver tirat enrere. A Palafrugell, però, el cel està tapat (perfecte per caminar sense torrar-se), però no plou.
Agafem impermeables igualment, però.

I tothom cap a la Platja de Castell! (teniu la ruta a Wikiloc)

Tenim fins i tot representació de mestres: la Mila, la MariLuz, i al fons a l'esquerra, de vermell i amb barret, en Raül:

La mare ànec i els aneguets, encara que avui no hi hagi aigua :-D

Ja arribem!!!

Només el Raül, i un altre pare, i alguns dels nens, es banyen.

Aquí es pot veure que la Judit se sembla més a la seva mare que a mi... el Marc ja tira una mica més cap a la meva banda, fugint de l'aigua freda :-D

A la sorra s'està millor, oi?

Doncs sí... però encara s'està millor fora de la sorra :-D

Dinem a les roques del fons, per intentar menjar sense sorra.

Tornem al millor lloc de la platja, per fer el cafetó i acabar de discutir la jugada.

I arriba l'hora de tornar, que és tard i vol ploure (i mai millor dit!)

La tornada és més complicada, amb els nens cansats de l'anada, i sobre tot, de la platja. Hi ha més queixes, però aguanten com uns campions.

Ja arribem!

Quasi bé a punt de marxa!

Mentre xerrem i comentem el dia, comença a ploure, ara ja de veritat (encara que no gaire fort).
Hem tingut un temps perfecte, sense calorada, i sense pluja, fins ara, o sigui que no es pot demanar més!

Comiat final, i cap als cotxes/autocaravana, per anar tranquil·lament cap a casa, amb clapada inclosa (menys el conductor, és clar!)

i tancar un cap de setmana rodó.

El millor: que els nanos, cada cop que els preguntem com s'ho han passat a la sortida, sempre contesten que super-bé i que els agrada molt sortir amb l'auto.

A pensar en la següent, doncs!

Totals: 22 sortides i 9177 kms fets, a una mitjana de 2.13 sortides i 888 km al mes, i 49 nits passades a la nostra segona caseta :-)