diumenge, 8 d’abril del 2012

Setmana Santa al Collsacabra: Tavertet-Cantonigròs-El Far-Vic

(versión en castellano)

Diumenge, 8 d'abril de 2012: Tavertet-Cantonigròs-El Far-Vic

Avui, com a cas excepcional, ens hem llevat a cop de despertador, a les 8.

Abans de vestir-nos, ja moc l'auto, aprofitant l'aparcament buit, cap a un lloc just a la sortida, així assegurem que no ens taparan els cotxes.

Sortim de Tavertet cap a Cantonigròs: avui volem fer una excursió amb molt bona pinta: anar a La Foradada des de Cantonigròs (també s'hi pot anar des de L'Esquirol, però és més llarg).

Agafem altre cop la drecera per no passar per L'Esquirol i fer tota la volta. Arribant a Cantoni, no es veu cap retol que indiqui on és el camp de futbol, on hi ha l'aparcament per anar a La Foradada. Preguntem, i ens guien, però com que no hi ha indicacions, arribem a la sortida del poble, a la carretera. Allà hi ha un mapa i ens situem. Tornem enrera per on hem vingut, i entrant des de L'Esquirol, sí que està indicat.

Aparquem en una zona àmplia, sota el camp de futbol.

Esmorzem amb tota tranquil·litat, i mentre, l'aparcament es va omplint, tot i que sobra lloc per tot arreu.

Enfilem la baixada cap a La Foradada, per un camí de pedra, o més aviat torrentera. Recordo aquesta baixada, de les que m'encanten en bici, d'alguna  CabrerèsBTT.
Sort que anem ben calçats!

El camí segueix baixant, se sent l'aigua de fons.

La Foradada és molt xula, la pedra amb el gran forat, el salt d'aigua, el gorg...

Travessem i per fer la volta per arribar al forat per darrera. Els nens volen sucar-hi els peus:

Ja hem travessat però falta fer tota la volta a la muntanyeta de pedra de l'esquerra:

I ja hem arribat al foradet:

Baixem fins sota "la dutxa", primer jo sol i després amb els nens:

I tota la família (excepte el Jan, que no venia), vista a través del forat:

A la tornada, ens sobra roba... Déu n'hi dó com puja el camí.

Un cop a l'auto, deixem les coses i anem a fer una volta pel.poble. Hem de comprar cafè, pa i un parell de coses, la primera botiga la trobem tancada, però la segona és oberta. En sortir, seguim la volta, arribant a l'església

i li fem la volta per la dreta fins que trobem un parc infantil, amb tirolina, camp de futbol sala, gronxadors...

Veient això, decidim que la Gemma s'hi queda amb els nens i jo vaig a fer el dinar per quan baixin.
Un parell de fotos més del poble, tornant cap a l'aparcament del camp de futbol:

Estica acabant de fer el dinar, quan apareixen. Dinem, doncs, i faig una mica de migdiada, ja fa un temps que he trobat el meu lloc per les "sobretaules", a la llitera de sota :-)

Tornem al parc, i juguem una mica amb les tirolines, sobre tot la Judit, i el Marc i jo fem un partit de futbol amb gent del poble. Nens contra pares, nens i pares contra altres nens i pares, anem canviant i és un embolic però ens ho passem d'allò més!
En Marc sorprèn a més d'un pare, juga força bé, i lluita a mort per la bola (a vegades, massa literalment :-D)

Al final guanya l'equip del Marc (jo faig de porter, i quan vam quedar "qui marqui l'últim guanya", quasi no em vaig deixar ;-) )

Se'ns fa tard, i ens acomiadem, per anar cap al Santuari del Far. Pugem per una pista asfaltada relativament estreta, sense massa problema. Arribem al santuari i veiem que quedar-nos a dormir no és bona idea, l'aparcament és massa inclinat fins i tot per les falques (després veiem que més amunt és més pla però ja haviem canviat els plans).

L'església no és que sigui molt maca precisament:

Però el paisatge és brutal:

Fem uns cafès, gelats, etc. al restaurant, que tampoc és molt maco que diguem.. I als nens els dóna per fer una sessió de fotos:

La resta us l'estalvio :-D

Decidim baixar direccióo Olot i d'allà a Vic per Bracons i dormir més a prop de casa.

Busquem l'àrea municipal de Vic. En arribar a la sortida de la C-17, tenim davant una altra auto, o sigui que la seguim per mandra de buscar on és l'àrea. Efectivament sembla que també la busquin. Arriba un moment que es paren i ens sembla que ens volen preguntar, però justament allà veig indicacions, i tiro intentant que ens segueixin. Resulta que l'àrea és just a sota on han posat la fira (que com és d'esperar, té musica forteta). Carreguem aigua (2 eur els 100 litres) i buidem grises. Decidim sopar i prendre la decisió de si hi dormim més tard.

En aquell moment arriba l'altra auto: ells volien passar primer per la fira i ens anaven a indicar per on tirar.

Sopem, i com que els nens estan molt cansats i l'auto aïlla bastant el só, decidim intentar dormir allà (a la foto es veu la fira al fons):

Ens posem la ràdio per veure si el nostre equip preferit d'avui, el València, guanya o almenys empata el partit, i, patint una mica, aconseguim l'empat. Quasi perfecte! :-)

Quan tanquem la ràdio ja no hi ha música de la fira, per sort, o sigui que dormim con troncs.

Totals: 17 sortides i 8139 kms fets, a una mitjana de 2 sortides i 958 km al mes, i 43 nits passades a la nostra segona caseta :-)