dissabte, 7 d’abril del 2012

Setmana Santa al Collsacabra: Tavertet

(versión en castellano)

Dissabte, 7 d'abril de 2012: Tavertet

Pel matí, després de llevar-nos altre cop a l'hora que ens demana el cos (o els demana als nens), i esmorzar, rentar-nos, vestir-nos, i totes aquestes coses que cal fer abans de sortir, vaig cap al punt d'informació, a pocs metres de l'aparcament.

En sortir veig que no estem sols, per la nit han arribat més autos:

Demano informació per fer alguna excursió apta pels nens. Està molt ben organitzat:et venen un fulletó amb rutes fotocopiades (només 40 cts) i et donen les explicacions que et calguin. Decidim anar a la.Roca Llarga, des d'on hi ha molt bona vista, cal aprofitar que avui és un dia clar!

Agafem el camí de ciment, per on he passat algun cop fent la Cabrerès BTT, gaudint de les vistes precioses del poble

i de la vall de Sau i Les Guilleries:

Quan t'atures a veure les vistes, cal agafar ben bé els nens, des del final de la pedra hi ha una caiguda lliure de més de 100 metres:

Arribem a un camí, que es desvia cap al Salt de l'Avenc, i l'agafem. Travessem uns prats,

buscant com pujar cap al Casal de l'Avenc, que el veiem davant.

El complex està en bona part en obres, però la masia:

i unes casetes annexes de turisme rural són molt maques:

En aquest punt se'ns enganxa un gos que ens acompanyarà moooolta estona...

Seguim uns rètols, darrera la masia, i agafem la pujada cap a la Roca Llarga.

Però falten indicacions i no trobem el camí (potser és creuant una tanca que hi ha quasi dalt de tot...)

Arribem a una roca que està just a sobre del Casal de l'Avenc,, hi ha un molí de vent i una antena de TV que fan molt lleig... a les fotos queden amagades, excepte a alguna que l'he deixat per a que quedi constància de la xapussa (es podria haver posat en una altra pedra que hi ha més apartada).

Tot i que no és on anàvem, les vistes són impressionants.

Com veieu, el gos també ens ha seguit fins dalt:

L'antena... quan sigui el President del Món, prohibiré la tele. Ja sé que dient això he perdut tots els vostres vots, però :-D

Però no és la Roca Llarga i em quedo amb les ganes d'acabar l'excursió prevista...  :-(

De baixada, faig una foto a la "pedra del molí", on hem estat, i on, a la dreta de tot, en petit, es veu la Roca Llarga, on havíem d'anar i des d'on encara hi ha més bona vista...

Aquesta és la Roca Llarga:

En fi... hi haurem de tornar :-)

De tota manera, se'ns fa l'hora de dinar, i el temps comença a pintar malament, o sigui que tornem pel camí d'anada, aquest cop sense travessar els prats sinó fent tota la volta pel propi camí.

El gos ens segueix tota l'estona i ens preguntem si arribarà amb nosaltres fins Tavertet. I efectivament, ve fins l'auto (però afortunadament no intenta entrar-hi!)

Provem dinar a algun restaurant. Pero estan plens, ens ofereixen dinar a la terrassa però ve més de gust dinar a cobert.

Al final, els nens es queden a jugar al parc amb les nens de les dues autos veïnes, i jo els vigilo des de la terrassa del restaurant, fent una cervesa. La Gemma va cap a l'auto i prepara alguna cosa per dinar.
L'aparcament, ara, és ple, i si volguéssim, potser no podríem sortir... Cal tenir-ho en compte per properes ocasions... aparcar on els cotxes del mig no ens impedeixin la sortida.

Mentre dinem, veiem les tres dones de les dues autos veïnes, sortit totes equipades amb bicis de carretera.
Després de dinar, els nens tornen a sortir, ara al mateix aparcament, a jugar a futbol amb els veïns, fins que comença a ploure i ells se'n van a "rescatar" les ciclistes.

Quan para, anem a fer una darrera volta pel poble, anant per la part moderna (però amb les cases de pedra perfectament integrades) fins la cinglera,

i tornant cap a la part antiga. Plou. Ostres, i no només plou, sinó que cau pedra petita! Anem depressa cap al bar, altre cop Can Baró,

i ja, faltant només una hora i mitja, ens hi quedem a jugar al Rummi, (jo hi jugo una estona però quan para de ploure aprofito per anar a buidar el cassette als serveis públics de prop de l'aparcament, i a fer un viatge a la font

amb un parell de bidons buits), i a sopar i a veure com guanya el Barça :-)

Totals: 17 sortides i 8139 kms fets, a una mitjana de 2 sortides i 958 km al mes, i 43 nits passades a la nostra segona caseta :-)