diumenge, 2 d’octubre del 2011

Micro-sortida en AC: Travessa BTT Sant Joan Despí-Montserrat

(Versión en castellano)

Aquest cap de setmana tocava BTT, la XVI Travessa Sant Joan Despí-Montserrat. En principi era un cap de setmana sense AC.
Dissabte vam anar a "repartir nens" (el gran, amb l'àvia, els dos petits amb la cangur, que ja és pràcticament de la família).
També calia anar a deixar el cotxe gran a Monistrol, on es pot arribar fàcilment (tot baixada) si acabes la Travessa, o si no aconsegueixes pujar a Montserrat i t'has de quedar precisament a Monistrol (i hi ha tren per arribar si tens algun problema i cal abandonar abans).

Diumenge, doncs, calia llevar-se molt d'hora, carregar les dues bicis al VW Polo (desmuntant rodes), arribar allà, buscar aparcament, tornar a muntar les bicis, i ser a les 7:30 on havíem quedat amb els companys. Quina mandra...

A mi no em cal gaire motivació per fer servir la AC, o sigui que vaig proposar a la Gemma anar a dormir al costat de la sortida, guanyant el temps d'anar fins allà i el de desmuntar i muntar bicis.
Així doncs, vam anar amb el cotxe gran i la AC a Monistrol, i vam aparcar el cotxe allà.

Com que anant-hi vam veure que per tornar hi havia embús, vam decidir quedar-nos a sopar per allà (no a la AC perquè tot i que alguna cosa haguéssim trobat pels armaris, no haviem agafat res de casa i haguéssim sopat pitjor, i amb més feina).
Trucadeta a un amic que viu a Olesa per a que ens aconselli un lloc per sopar i un altre per aparcar 7 metres de vehicle, i seguint els seus consells vam trobar desseguida l'aparcament i el restaurant Olea.
Voliem sopar pasta per allò dels hidrats de carboni abans de fer esport, però no era el lloc adient, i vam acabar amb un menú de pica-pica. Vam sopar la mar de bé per 42 euros tots dos.

D'allà, cap a Sant Joan Despí, a buscar lloc prop del poliesportiu. Però ens trobem amb la desagradable sorpresa que al poble està prohibit aparcar camions i vehicles de més de 2.2 m d'altura... Excepte als polígons industrials. O sigui que vam haver d'anar al marge d'un polígon industrial, tocant al parc de la Fontsanta, on també hi ha vivendes, per allò de no estar en un lloc excessivament solitari.
La pega és que de tant en tant ens despertava algun "fitipaldi" passant a tota bufa...
Però vam poder apurar, com estava previst, l'hora de llevar-nos (bé, jo, perquè la Gemma es va llevar més d'hora).

Esmorzar, acabar de preparar els Camelbak, treure les bicis del garatge (per cert, quin garatge més petit que tenim, amb prou feines hi cabes dues bicis...), i cap a la foto de grup amb els companys.

La pedalada va ser una mica frustrant, perquè van endurir i allargar el recorregut en la part anterior a Monistrol, però a més van escurçar l'hora límit per passar per aquell control. La Gemma anava millor preparada que l'any passat, que va aconseguir arribar a dalt com una campiona. No va anar última, com sí va fer l'any passat, va poder seguir el ritme d'un parell de companys, però amb els canvis, es va quedar sense poder pujar a Montserrat...

Per part meva, vaig anar tirant tota la estona intentant agafar gent amb maillots verds (els que portàven els companys), i també coincidint sovint amb la gent d'Asland, amb els que vam anar xerrant a estones.

A l'avituallament de La Puda, igual que va passar l'any passat, mentre agafava aigua i parlava amb la dona del Jordi, i aquesta em comentava que encara no havia arribat allà, va arribar ell. A partir d'allà, va ser el contrari que l'any passat: l'any passat vam sortir-ne junts, i vam acabar anant junts a Monistrol i després pujant separats, i aquest any em va dir que no podria i que tirés jo, anant separats fins a Monistrol, i pujant junts des d'allà :-D  I, a sobre, molt plorar però el tram final em va estar fent forçar la marxa, el tio :-D

Total: 77 km amb 2210 m de desnivell positiu acumulat.

Foto amb alguns dels companys de feina de la Gemma (tots els de verd) que van arribar a dalt:

Tornada a Monistrol (6 km més, pràcticament tot baixada) a buscar el cotxe i a la Gemma, que, com que no els havien deixat pujar, estava fent la cerveseta amb els altres dos companys de travessa. Una clareta mentre comentem la jugada, i cap a Sant Joan Despí, a buscar la autocaravana per tornar a casa.

Ara, a pensar en la propera sortida, aquest proper cap de setmana, també amb les bicis però amb els nens, a fer alguna via verda.

Totals: 2252 kms fets, a una mitjana de 1.3 sortides i 490 km al mes, i 18 nits passades a la nostra segona caseta :-)