dimarts, 16 d’agost del 2011

Brico 1: Canvi cinturons dos punts a tres punts




Per les cadiretes dels nens no anaven gens bé els cinturons originals de "la iaia", eren de dos punts. Per tant, calia canviar-los per uns de tres. 


A la foto següent es veu la part de sota del banc original. La estructura que es veu és per ampliar el seient per convertir-lo en llit doble. Al centre s'observen les "parts femella" dels cinturons originals, i als extrems les cintes que tenen la "part mascle":



Prenent les mides, dissenyem una peça, copiant la idea de bricos ja fets per la gent d'ACpasion.net. Aprofito per agraïr-los els exemples i l'ajuda! :-)


Fem el disseny amb el Google SketchUp, bastant fàcil de fer anar mig decentment:











Vaig fer un prototip en cartró, per assegurar-me que tot quadrava. Tot i això, un dels forats per anclar-lo al terra no el vaig deixar 100% quadrat i va caldre un retoc en posar-lo.

Vaig encarregar la peça a un manyà, que me la va fer per 195 euros. Els cinturons em van costar 80 euros, després de "patejar-me" tres o quatre desballestaments buscant furgonetes. 


Pintant-la amb esprai negre anti-òxid, quatre capes amb 15 minuts entre capa:






Desmunto la tapa del seient:



I la plantejo a lloc. Va costar molt d'entrar per culpa dels tubs de l'aigua que es veuen a l'esquerra, vaig haver de tallar brides per a que cedissin una mica i poder passar la cantonada de la peça per sota.




Els cinturons són els del darrera d'una VW T4 de desballestament, nous però força bruts :-D







Detall d'arandela tallada per deixar pas als espàrrecs que impedeixen que la peça giri:



Vaig haver de tallar la base del seient per a que passés la columna. 

Prenent mides:



En dos troços per a que almenys un es pogués aixecar del tot. 


Després vaig haver de reforçar amb escaires (es veu en marró una mica més fosc) el suport de la base del seient:





Els coixins ja venien separats (amb un coixí intermig que ara no fem servir) i deixaven lloc als cinturons, per tant no ha calgut tocar la tapisseria.


Tot muntat, abans de netejar els cinturons:






I, per fi, he trobat una tapa de 80 x 80 mm per la part superior de la peça:







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada